انسان و محیط

این سایت متعلق به معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی می باشد. مطالب مفید برای زندگی بهتر انسان با حفظ محیط زیست (توسعه پایدار) در این وبلاگ مطرح می گردد

انسان و محیط

این سایت متعلق به معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی می باشد. مطالب مفید برای زندگی بهتر انسان با حفظ محیط زیست (توسعه پایدار) در این وبلاگ مطرح می گردد

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

محال است شبکه انتقال فاضلاب در شهری انجام شده باشد و فرونشست در آن اتفاق نیفتد.

سیستم چاه جذبی که روش هوشمندانه دانشمندان ایرانی، مانند شیخ بهایی است، تنها علت پایداری آب شهری بود!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۲ ، ۲۱:۴۷
پروین قدیری
چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۱۷ ب.ظ

برنامه‌ریزی ضروری برای مدیریت واقعی آب کشور

اقدامات ضروری برای مدیریت صحیح منابع آبی کشور :

الف) توقف و بررسی سدسازی جهت بررسیهای ضروری محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی

ب)  بررسی نقش آبخیزداری آبخوانداری در حفظ آب، جلوگیری از تبخیر و وقوع سیلاب، سلامت و سرسبزی محیط زیست، بهبود اقتصادی و اجتماعی روستاها و شهرهای کوچک، توزیع عادلانه و منطقی جمعیت و خدمات، و مقایسه با سدسازیهایی که اکنون دو برابر حجم آب کشور و عامل خشکسازی است و برای نابودی کامل آب کشور با هزینه مالی سنگین، تا 4 برابر، طراحی و برنامه ریزی شده است!!

ج)  توقف انتقال فاضلاب برای تصفیه مدرن جهت بررسی اثرات مخرب آن در شهرها

د) بررسی نحوه عملکرد و نقش چاه‌های جذبی در تصفیه کامل بیهوازی فاضلاب و بازیافت و تامین پایدار آب پاک و زلال و جلوگیری از فرونشست شهرها در طول تاریخ.

ه) شناخت آب‌های شور داخلی و مقایسه هزینه و تاثیر شیرین‌سازی آنها به صئرت غیر متمرکز با شیرین‌سازی آب دریا در محیط زیست و اقتصاد

و)  شناخت مسیر آب‌های ژرف زیرزمینی جهت آبرسانی به مناطق کم آب مرکزی کشور

ز) بررسی راههای تولید برق از منابع کوچکتر تجدیدپذیر جهت حفظ محیط زیست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۲ ، ۲۱:۱۷
پروین قدیری

آب مورد استفاده در یک کارخانه فولاد برای خنک کردن است، از جمله خنک کردن کک، خنک کردن پوسته کوره های انفجاری، خنک کننده در ماشین آلات ریخته گری و نورد گرم است که با گرم کردن فولاد در حد ذوب و غرقاب کردن آن به دست می آید. و این یعنی آب مصرفی در فولادسازی علیرغم ادعای آنها، قابل بازیافت نیست!! 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۲ ، ۱۹:۰۵
پروین قدیری

نتیجه گرم شدن بیش از یک درجه ای کره زمین، این است که مانند آنچه اکنون در زمستان نیمکره جنوبی زمین می‌گذرد، در زمستان به جای برف، باران‌های سیل آسا خواهیم داشت!! 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۲ ، ۱۸:۱۸
پروین قدیری

 با فریب تصویب محدودیت زمانی ایجاد سد به اسم کنوانسیون بین المللی آب سازمان ملل، ایران را به ساخت سد با سرعت و بدون انجام آبخیزداری که از ضروریات ساخت سد است؛ واداشتند.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۲ ، ۱۸:۱۴
پروین قدیری